Oct 20, 2010

ToDo board (altered magnet board)

I made a ToDo board.



It was easy to make this, just cover a magnet board with patterned paper (and then add some embellies).
I also made some magnets using mini tags and picture pebbles.

mixiのマンキツコミュで開催されているマンキツ消費祭にあわせ、こんなものをつくったのでアップしてみました。
マグネットボードです。
100円ショップで買ったボードをPPでくるんだだけです。
マグネットも自作です。何もついていないマグネットにMMのミニタグを貼って、その上からペブルをつけています。が、ペブルがつくとちょっと重いのでつけなかったほうがよかったかも…

pepperfield 3月分を中心につくっています。(1枚だけ5月のPPが入っています。)

6 comments:

  1. mixiから飛んできました
    mixiではyokoのstilaです
    すみません、ややこしくて
    マグネットボードってそうやって作るんですね
    今度作ってみたくなりました☆
    100均に行かないと~~~
    またご一緒することができましたらよろしくお願いします

    ReplyDelete
  2. stilaさん
    こんにちは。コメントありがとうございます。
    簡単なので是非つくってみてください♪100均はSBで変身させたいものがたくさんあって危険ですよ(笑)

    ReplyDelete
  3. That is really cute!

    ReplyDelete
  4. tracy and Steph, thank you for your comments!

    ReplyDelete
  5. Hi Aki! Love your Layouts! I have been struggling with scrap booking! I can do all types of artistic mediums but the scrapbook is a Mystery!Happy New Year and I will stop by again!
    Bleu Belle Studio Swap-Bot

    ReplyDelete